0

Nincsenek termékek a kosárban.

DoubleTrouble

Nem is olyan régen egy beszélgetés alkalmával Schime hívta fel a figyelmünket egy Youtube csatornára, hogy nézzünk rá, minőségi válogatás és egy magyar srác csinálja, aki nagyon jó arc.
Ránéztünk. Szégyen, de nem ismertük. Figyelmünk középpontjában a többi nagy csatorna állt (Verzila, Rayzeh, storytellers és a többiek). Nem kellett sokat kattintanunk ahhoz, hogy felismerjük hibáztunk, mert mélyebbre kellett volna ásnunk és rátalálni a DoubleTrouble Youtube csatornára már sokkal hamarabb. (Olavi)

Még aznap fel is vettük a kapcsolatot, két egyszerű ok miatt. Az egyik egy önző ok volt, hiszen mivel mostanában jönnek szépen sorban a kiadónkon a megjelenések, így reméltük hátha helyet kaphatnak egy ilyen valóban minőségi csatornán is. Mentségünkre legyen mondva, ez volt a kisebbik ok. A második, és egyben az erősebbik az volt, hogy megismerjük a csatornát és működtetőjét, mert rengeteg videó kerül fel és tudjuk jól, hogy mennyi meló van ebben. Ha pedig ez úgy működik és az a mozgatórugója, ahogyan azt mi elképzeltük, akkor nem csak simán le a kalappal előtte, hanem kiemelkedő példa és beszélni kell róla nagyon is. Le is egyeztettünk egy beszélgetést és a sejtelmünk abszolút be is igazolódott.


— Most két opcióm van, leírni röviden a sztorit, vagy kibontva a részleteket. De nem visz rá a lélek a rövidre, mert van miről beszélni, így előre is elnézést a hosszú sorokért, cserébe igérem tartalmas lesz. —

Minden történetnek van eleje, a DoubleTrouble-nek is. A Youtube csatorna mostani formájában 2020 December 30-tól működik, aki pedig mögötte áll az Kovács Tamás, azaz Octile. Az indulást nagyban segítette a covid és a bezártság, de ez önmagában csak időt adott ehhez, a fő mozgató rugó a zene szeretete volt. Az pedig nagyon úgy tűnik, hogy életre szóló társa marad Tamásnak.

Ha kívülről ránézünk egy komolyabb zenei csatornára, akkor felvetődik a fejünkben a miért, hogy miért is éri ez meg? Mi lehet a motiváló ok, hogy valaki ennyit dolgozik a videók megvágásával, a feltöltögetéssel, az informácók begyűjtésével, a csatorna kezelésével?

Persze vágjuk rá, hogy pénzért, mert majd fizet a Youtube, vagy fizet az előadó, hogy meg legyen osztva a zenéje. Nyilván egy nagy követőtáborral rendelkező forráson való megjelenés generálhat több eladást, így van ráció a fizetős felkerülésben. Nincs is mit szépíteni azon a tényen, hogy bizony egyes csatornák ezt pont így csinálják. Szeretnél felkerülni? Fizess és felteszik. 10-50 euró és mehet is. Ha elkezdünk matekozni, hogy az a baromi sok zene, ami fent van némelyik ilyen oldalon mennyit is hozhat, ha csak 10 eurót kell is fizetni egy zenéért, akkor máris villan a dollár jel, mint Dagobertnek, mert bizony hátra lehet belőle dőlni egy idő után.

A DoubleTrouble esetében ettől fényéveknyire rugaszkodjunk el, mert ennek az ellenkezője zajlik. Egy év alatt kb 1500 zene került fel a listába. Ebből a profit egész pontosan 1500×0 Ft. Sőt, még az az opció is ki van kapcsolva, hogy a Youtube fizethessen a nézőszám után. Az idegesítő felugró reklámok is ezáltal ki vannak küszöbölve, mert azok is rontanák a zenei élményt és ez nem fér bele a csatorna profiljába. Úgy van kialakítva az egész sztori, hogy reflektorfényben a zenék és a hallgatóik legyenek. Ergo a csatorna egy olyan szerelemgyerek, amit szeretgetni, dédelgetni és táplálni kell folyamatosan és ez egy percig sem teher Tamásnak, sőt feltölti, hogy ezáltal másoknak adhat.

“Az, hogy én ide feltöltöm más embereknek a munkáját, az egy egész kicsikét sem az én érdemem, szóval nekem lesülne a pofámról a bőr, ha én azért pénzt kérnék, hogy egy előadónak a zenéjét valaki jó szívvel meghallgatja.”

DoubleTrouble (tankönyvbe illő mondat, oktatni lehetne ezt a hozzáállást.)

Rákérdeztünk a konkrét motivációra, amire a válasz eléggé kézenfekvőnek tűnt Tamás számára. Valóban a zene szeretete az. Hiszen egyébként is napi szinten foglalkozott zenével, keresgélte őket, ami tetszett azokat pedig megvásárolta. Most ugyan ezt a ráfordított időt hasznosítja, hiszen miért ne lehetne akkor ezt már úgy csinálni, hogy ezzel másokon segíthessen és adhasson önzetlenül? Jogos és RESPECT!

Katt a képre és új lapon betölti a csatornát…vagy olvass tovább…

Hogy megértsük mennyire időigényes és mennyi melót jelent egy ilyen csatorna, ahhoz egy kis betekintést is kaptunk a dolgok menetébe. Mert amilyen egyszerűnek tűnik, annyira nem az. Addig, hogy a zenékhez videót kelljen készíteni és feltölteni, addig el is kell jutni. Vannak íratlan szabályai a promóciós csatornáknak. Nem opció az, hogy megveszel egy zenét és azt te feltöltöd a saját csatornádra. Arról ne is beszéljünk, ha meg sem vetted, csak leesett egy ‘orosz kamionról’. Vagy te keresed meg a kiadókat/előadókat megosztási engedélyekért, ezáltal tudomást szereznek rólad, így eldönthetik, hogy nálad akarják-e promótálni a zenéjüket, vagy már ismernek és ők kopogtatnak be az újdonságokkal. Ettől lesz egy promóciós csatorna tulajdonképpen egy legális barter tevékenység, amiből 4 szereplő profitál. A zene előadója, a zenét megjelentető kiadó, a Youtube csatorna (hiszen megkapja a zenét), illetve a közönség, akikhez így eljutnak a legújabb anyagok is. Win-Win-Win-Win!

Egy ilyet felépíteni 3 szuperképességre van szükség: türelem, ízlés és belső motiváció a kitartáshoz, mert az nagyon kell. Nem lehet több lépcsőfokot átugrálni egyszerre, lépésről lépésre kell nyugodtan haladni úgy, hogy közben szereted a haladást és minden velejáró feladatát. A haladás lassú folyamata pedig visz előre. Rengeteg az ilyen csatorna már, amik fennmaradása a kitartáson múlik javarészt, illetve a kommunikáción. Írtunk már mi is párnak korábban, de nem igazán fárasztották magukat a válasszal.
Pedig a kommunikáció nagyjából mindennek az alapja, ha az nem megy, akkor egy idő után más sem fog. Ismeretségek kialakítása a kulcs, amihez muszáj partnerként kezelni a másikat és valamilyen szinten meg is ismerni, ez igaz az élet minden területére. A kapcsolatokat pedig minden esetben ápolgatni kell. Odafigyelést igényel, sokat.


A felkerült zenék komoly szűrőn mennek át: Tamás fülén. A mennyiség nem mehet a minőség rovására és kifejezetten csak azok a zenék kerülnek ki, amiket ő úgy gondol, hogy mások is szívesen hallgatnának. Ha belehallgatunk a videókba, akkor abszolút azt kell mondjuk, hogy a filter tökéletesen működik, csak jó cuccokba futunk a deep, dubtech és javarészt minimal hangzásvilágában, röviden definiálva: minőségi 4/4 szól bárhová klikkelünk.

Mostanában egyre több a magyar beküldő is, de nagyobb arányban külföldiek a megkeresések, ami tulajdonképpen kinőtte magát 1 év alatt arra a szintre, hogy hatalmas mennyiségű hanganyagból történik a válogatás. Nagyon szívesen támogatja a hazai megosztásokat, sőt kifejezetten örül neki, ha határon belüli megkeresés van, szóval, ha úgy érzitek, hogy beillik a zenétek a hangzásvilágába, akkor érdemes egy próbát tenni, sőt kifejezetten ajánlott. Egy-egy ilyen feltöltés akár sokat is jelenthet, bele sem gondolnánk. Tamás a brazil kapcsolatait említette egy példának, akik hiába nagyon jó producerek és DJ-k, mégis az elmúlt covidos években nem tudnak ezzel pénzt keresni és egyetlen fix bevételi forrásuk a bandcamp eladásaik. Na nekik tényleg jól jönnek a megosztások, hogy minél több emberhez eljuthassanak, mert nagyon ramaty az ottani helyzet.

— Egyébként  is, ha csak abba belegondolunk, hogy mi magunk is ingyenesen tudnánk segíteni azokat az előadókat akiket szeretünk, mert ha már csak megosztjuk a zenéiket a facebook oldalunkon, vagy zenei csoportjainkban, akkor is terjesztettük az igéiket és nem került az egész 1-2 kattintáson kívül semmibe. —

Ha pár szóban kellene jellemeznünk a DoubleTrouble-t akkor a segítőkészség, az alázat, a szerénység és az őszinte zeneszeretet azok a jelzők, amik ide illenek. Mindenről, ami a folyamat része úgy beszélt Tamás, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne. Minél hamarabb bemutatni az új zenéket, azonnal reagálni az emailekre, barátsággal állni az emberekhez, odafigyelni a munkáikra, utánanézni a többi munkáiknak, egyeztetni a kiadókkal és mindezt úgy, hogy munka mellett hobbyként és nem hogy anyagi elvárás nincs mindezért cserébe, hanem a nyereség lehetősége is direkt módon elvágva. Hm. És most sóhajtok, mert bárcsak mindenki így állna a dolgokhoz. A teljes cikkben többször is megemlítettem a nevet, aki az egész mögött áll, pedig elmondta, hogy nem kell fókuszba hozni az egyént, a csatorna filozófiája a fontos. Én úgy gondolom, hogy fontos az egyén is, főleg ha egyszemélyes a hadsereg.

Mi a magunk részéről tényleg minden kalapunkat megemeljük és kívánunk sok sok kitartást a folytatáshoz! Köszönjük ezt a rengeteg munkát és belefektetett energiát! Füleljetek bele az anyagokba, kövessétek, ha tetszik, mert megéri!

A csatorna elérhetőségei:
Youtube:
https://www.youtube.com/c/DoubleTroubleYC/videos

Facebook:
https://www.facebook.com/doubletroubleyc

A hozzászólás csak akkor lehetséges, ha a böngészőben be vagy a Facebook fiókodba jelentkezve.